15 Şubat 2015 Pazar

Gudea Silindir A Kolon IX


(A9.1) lugal-ĝu10 šag4-zu a e3-a u2 nu-la2-zu : Kralım, sen kalbinden /içinden dışarı çıkan/ fışkıran suyu azaltmazsın.
(A9.2) ur-saĝ šag4 an-gin7 su3-ra2-zu :  Kahraman kalbini /içini  gök gibi uzatırsın / kalbin  benden göğün ortası kadar uzak.
(A9.3) dumu den-lil2-la2 en dnin-ĝir2-su : Ey Enlil’in oğlu bey / efendi  Ningirsu,
(A9.4) ĝe26 a-na mu-u3-da-zu : ben senin hakkında ne biliyorum/ ben senden ne öğrendim . Ben ne biliyorum. Ben bilmiyorum"
Campbell  Batı Mitolojisi; Ey bizim kralımız ve efendimiz, Ningirsu, yükselen sularımızın terbiyecisi, Enlil'den doğma, muhteşem ve korkusuz Efendi, senin için bir ev yapacaktım fakat hâlâ bir işaret alamadım. Kahraman tanrı, bana bilinmesi gerekeni bildir. Çünkü ben bunların anlamını bilmem. Denizin yüreği gibi esersin, dünya ağacı gibi sıkı durursun, kaynayan su gibi yakarsın ve fırtına gibi düşmanı bastırırsın. Kralım, cennet gibi, kavranılamazsın, ama, ben, ne biliyorum?
(A9.5) 2(MIN)-kam-ma-še3 nu2-a-ra nu2-a-ra : 2. den uykusunda , 2. olarak / defa  yatınca,
2. vizyon /rüya başlıyor. İkinci bir işaret istedi ve uyuyorken Ningirsu ona göründü.
(A9.6) saĝ-ĝa2 mu-na-gub ul4 mu-tag-tag-e : önce bana yardım et, girişi ört / kapat ?  önce bana yardım et, Gir’i ört kapat ? GIR ‘in başını ayağa dik /  ben uyurken başımda durmaktaydı
(A9.7) ma-du3-na ma-du3-na : “Bana inşa et, bana inşa et 

(A9.8) ensi2 e2-ĝu10 ma-du3-na : “Şehir beyi, benim evimi dik / yap / inşa et benim için bir tapınak inşa et.
(A9.9gu3-de2-a e2-ĝu10 du3-da ĝiškim-bi ga-ra-ab-šum2 : Gudea, ben kesinlikle tapınağı  inşa ederken sana işaret vereceğim,
(A9.10) ĝarza-ĝa2 mul-an kug-ba gu3 ga-mu-ra-a-de2 : Ben, ayin sırasında parlak yıldızı / göksel yıldızı senin için duyuracağım / dökeceğim / kutsal ayinlerle uyumlu olan evim
(A9.11) e2-ĝu10 e2-ninnu an-ne2 ki ĝar-ra : Tapınağım  E-ninnu’nun temelini at /gök ve yeri bağlayacak (olan) ,
Tanrı Ningirsu , sürekli ilahi yardım alacağı teminatını verip Gudea’ya verilen talimatları netleştirdi: “ Emirlerim sana ilahi cennetsi gezegenin işaretini öğretecek. Kutsal ayinlerle uyumlu olan evim, Eninnu Yer ile Göğü bağlayacak.”
 (A9.12) me-bi me gal-gal me-me-a dirig-ga : me’ lerle,  yüce me’lerle, üstün me’lerle” tüm özelliklerle, üstün özelliklerle, ilahi güç,  tüm ilahi güçlerin daha büyük çok büyük bir ilahi güç (ile) “
(A9.13) e2 lugal-bi igi sud il2-il2 : Tapınak,  onun kralının tapınağı,  gözü önünde yükseldi / ayağa kalktı / belirdi.
(A9.14anzud2mušen-gin7 šeg12 gi4-a-bi-še3 :  İlahi Fırtına Kuşu / Anzud gibi çığlığı  / gürültüsü yankılandı.
(A9.15) an im-ši-dub2-dub2 : (bu gürültü) Gökleri titretti/ titretir.
(A9.16) me-lem4 ḫuš-bi an-ne2 im-us2 : Korkunç,  dehşet verici parlaklık, ışınım göklerde yankılandı / Güçlü ışıltı / korku uyandıran bakışlarla göklere ulaşır / ulaştı.
(A9.17) e2-ĝa2 ni2 gal-bi kur-kur-ra mu-ri : “Tapınağımın  büyük korkusu bütün toprakların üzerinde yayılır/ bütün topraklarda /ülkelerde korkuya neden olacak.
(A9.18) mu-bi-e an-zag-ta kur-kur-re gu2 im-ma-si-si : Adı, göğün sınırından/ufuktan bütün ülkeleri bir araya getirecek..        bütün ülkelerin boyunlarını ..kıyılarını
(A9.19ma2-gan me-luḫ-ḫa kur-bi-ta im-ma-ta-ed3-de3 : Magan ve Meluhha topraklarından [gerekli şeyleri] ithal et / taşı.  
(A9.20) ĝe26 dnin-ĝir2-su a ḫuš gi4-a : Ben, korkunç suları geri döndüren Ningirsu’yum  / suların önüne set  çeken
(A9.21) ur-saĝ gal ki den-lil2-la2-ka : Enlil’in yanındaki / bölgesindeki büyük kahraman,
(A9.22) en gaba-ri nu-tuku : Rakibi, eşiti olmayan efendiyim.
(A9.23) e2-ĝu10 e2-ninnu ĝe26-en kur-ra ab-dirig : Tapınağım E-Ninnu, ülkelerin yönetiminde benim hükümdarlık tacımdır. Benim tapınağım E-ninnu ülkenin üstünde bir taç gibidir.
(A9.24) tukul-ĝu10 šar2-ur3 kur šu-še3 ĝar-ĝar : Silahım šar2-urile ülkenin üstüne elimi koyarım ./ Silahım Şarur ‘u dağa elimle yerleştirdim. Silahım šar2-ur3 (aşagıdakileri sayısız olarak biçen). 

(A9.25) igi ḫuš-a-ĝu10 kur-re nu-um-il2 : Benim korkunç gözüm  toprakları / dağlık ülke o kadar ayağa kaldırmaz /koruyamaz (bu silahım olmasa). Benim kızgınlığıma dayanamaz
(A9.26) a2(source: DA) bad-a-ĝu10 lu2 la-ba-ta-e3 : Benim başlattığım silaha kimse karşı çıkamaz.  Korunmama kimse karşı çıkamaz. Hiçbir adam benim silahıma ulaşamaz.

Sonra Ningirsu, Gudea için yeni tapınağın tüm iç gereksinimlerini sıraladı ve aynı zamanda büyük güçlerini, silahlarının ürküntü vericiliğini, suların önüne set çekmek gibi yaptığı unutulmaz işleri ve ona Anu tarafından verilen efendiliğin mukadder kılınmış elli adı statüsünü iyice açıklayıp anlattı.

šar2-ur3: ‘multitude-eraser’: (aşagıdakileri sayısız olarak biçen). Ninurta’nın silahı.  Bu silah, yüksekten, havadan / uçan bir şeyden , aşağıya birçok öldürücü şey atan, aşağıyı sayısızca biçen, insanları sarıp örten, fırtına gibi öldüren, aşağıda katliam yapan, bir tanrısal silah - tanrıların kullandığı bir silahtır. Ninurta’nın ( Ningirsu) kullandığı bir silahtır. (“üstün avcı”.)

Devamı Gudea Silindir A Kolon X





Hiç yorum yok: